Uten god tilbakemelding er det vanskelig å utvikle seg både som bedrift og menneske! Det eksisterer kun tilbakemeldinger, ikke feiltagelser!
Servicenæringen og restaurantbransjens viktigste formidlingskilde er hvordan servicen gis til gjestene.
Ønsket om å gi god service starter først hos individet. I denne sammenheng jobber Horecautvikling med hver enkelt ansatt, med én til én coaching og i team, for raskt å kunne se hvor de forskjellige utfordringene eventuelt ligger. Hva et gitt arbeidsmiljø‑, og klima vil være tjent med på sikt.
Det vil også ofte være behov for å vurdere konkret omplassering av personale, eventuelt utskiftning.
Horecautvikling vil alltid tilpasse, og utvise fleksibilitet ift bedriftens behov og ønsker.
Personalet vil ved Serviceskolen Horecautvikling utdannes til å bidra til at arbeidstager, arbeidsgiver og arbeidsplassen sammen skaper et mer positivt miljø, stabil arbeidskraft, forbedret holdning og respekt for faget.
Konsekvensene av dette vil forbedre bunnlinjen kraftig, da sykefravær vil reduseres, økende mersalg blir et naturlig resultat av at trivsel, engasjement, og arbeidsmiljøet blir tilfredsstillende.
Horecautvikling møter de store utfordringene i bedriften som gjelder:
- kort og langtids sykefravær
- hyppig utskifting av personale
- nedsatt kommunikasjon
- dårlig eller utilfredsstillende arbeidsmiljø, felleskap og teamarbeid
- manglende motivasjon og arbeidsglede
- lite fokus på mersalg og følgelig lav omsetning
- ansvarsfraskrivelse,
ved å etablere en grundig forståelse av bedriftens egen historie samt bedriftens mål og visjon.
Horecautvikling danner seg gjennom de forskjellige prosessene et godt og grundig bilde av den totale arbeidsstrukturen gjennom fullt og helhetlig innsyn i:
- bedriftens struktur, mål og visjon
- arbeidskontrakter
- kommunikasjon og systemer
- rapportering mellom ledelse og personale og vice versa
- arbeidsinstrukser, ‑rutiner og retningslinjer for ledelse og personale
- HMS
- hvordan kommunikasjonen fungerer på alle nivåer
- dagens situasjon og status, både økonomisk og arbeidsmiljømessig
- budsjett og resultat.
Det skapes en grundig undersøkelse som gir grunnlaget for en gjennomarbeidet rapport som vil bli presentert for ledelsen i fase tre.
Dette skaper det beste fundamentet for neste fase i prosessen og bedriftens resultater i fremtiden.
«En bedrift står aldri stille – den går enten fram eller tilbake».
Thomas Watson jr., IBMs grunnlegger
Kommentarer er stengt