Gisle Steffensen er en nestor i den norske hotellbransjen, og har styrt det tradisjonsrike og renommerte Sola Strand Hotel utenfor Stavanger i en årrekke. Han forteller om en hektisk tid på hotellet, da de i forbindelse med en utvidelse av kapasiteten økte omsetningen med utrolige 20 millioner på et år.
– Vi har alltid vært kjent for høy service, og fikk en utfordring med kombinasjonen stor økning av gjester og mange nyansettelser. Det var særlig behov for bedre koordinering mellom kjøkken, restaurant, booking og ledelse. Vi engasjerte derfor Cecilie G. Maurstad til å håndtere dette. Hun har masse bransjeerfaring gjennom drift og ledelse av hotell og restauranter i en årrekke. Cecilie tok umiddelbart tak og fikk løst oppgaven hun ble satt til på utmerket måte. Gjennom tett samarbeid med nøkkelpersoner som kjøkkensjef, restaurantsjef, bookingsjef og F&Bsjef, skapte hun bedret dialog og samarbeid, mer åpenhet, bedre struktur og økt fokus i avdelingene, sier Steffensen.
Godt humør og ærlig dialog
Steffensen er svært fornøyd med jobben Maurstad har gjort, og sier dette har vært en spennende reise for hele hotellet. Han mener det er viktig å lære av sine feil og er stolt og glad for at Sola Strand igjen har topp stemning og svært fornøyde gjester.
– Når et hotell får utfordringer som går ut over gjestene, er det bare å innse at ikke alt er perfekt og prøve å rydde opp. Dette vil nok mange hotell kjenne seg igjen i. Utfordringen er jo å løse oppgaven på riktig måte. Cecilie G. Maurstad har en form der hun ikke legger noe i mellom. Alt kommer opp på bordet. Men hun har menneskelig innsikt, omtanke for andre og masse godt humør. Dette, i kombinasjon med stor faglig kompetanse og masse erfaring, har gjort at vi i dag er blitt mer kostnadseffektive og produktive – samtidig som de ansatte stortrives i jobben. Hun er verdt hver krone, avslutter han!
Å bruke Cecilie G. Maurstad er en god investering i renommé, motivasjon og lavt sykefravær!
Gisle Steffensen, adm. dir. Sola Strand Hotel
Kommentarer er stengt